۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۲۵۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

از صحبت‌هایم در نماز جمعه سوءبرداشت شد| اصلاح حجاب درگرو کار فرهنگی است

از صحبت‌هایم در نماز جمعه سوءبرداشت شد| اصلاح حجاب درگرو کار فرهنگی است
امام جمعه بجنورد گفت: یک رسانه از صحبت‌های من در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با شیطنت سوءبرداشت کرد و همین برداشت نادرست و ناصواب به‌سرعت در رسانه‌های مختلف بازنشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده پیرامون خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان، اظهار کرد: مراعات قوانین و حدود در همه دنیا به رسمیت شناخته شده و وقتی کسی مسلمانی را انتخاب می‌کند باید آداب مسلمانی را هم رعایت کند، رعایت عفاف و حجاب هم یکی از آداب مسلمانی است.

وی تصریح کرد: اما در مقابل کسانی که در جامعه هنجارشکنی کرده و عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند، باید به آن‌ها تذکر داد، زور در کار نیست و نمی‌گوییم تو باید به زور روسری سر کنی؛ ولی حق نداری این‌گونه آشکار به ارزش‌ها دهن‌کجی کنی.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در مواجهه با این هنجارشکنان برخورد فیزیکی اصلاً و ابداً نباید باشد، اسلام هیچ‌وقت این اجازه را به ما نداده است، اسلام مرز و حساب‌وکتاب دارد و مو را از ماست می‌کشد و این‌جور نیست که هر کس هر کاری دلش خواست بکند.

 

برخورد فیزیکی با بدحجابان اصلاً و ابداً پذیرفتنی نیست

وی اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب هم همین‌گونه است، باید فرهنگ‌سازی و بصیرت افزایی کرده و زمینه جذب بانوانی را که کمتر حجاب و عفاف را مراعات می‌کنند فراهم کنیم، اگر گاهی در سخنرانی‌ها و خطبه‌ها نصیحت می‌کنیم هیچ‌وقت به این معنا نیست که باید به بانوان بدحجاب و بی‌حجاب حمله کرد و با آن‌ها برخورد فیزیکی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کسانی که از کلام ما این برداشت‌های نادرست کردند توبه و استغفار کنند، کسانی که خطبه‌های نماز جمعه این هفته را این‌گونه تیتر زده و منتشر کردند در مقابل علت کار ناصواب و نادرست خود گفتند برداشت ما از سخنان شما این بوده است، من به آن‌ها می‌گویم شما حق ندارید چنین برداشت نادرستی کرده و در مقابل نص، اجتهاد کنید.

وی تصریح کرد: ما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد گفتیم کسانی که جامعه را ناامن می‌کنند باید زندگی آن‌ها ناامن شود و منظور ما کسانی بود که چاقو و قمه می‌کشند و تعرض می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این کلام نص سخن رهبر معظم انقلاب است که فرمودند زندگی را برای آن‌هایی که در جامعه ناامنی تولید می‌کنند، ناامن کنید، ما این سخن را به بی‌حجاب‌ها نمی‌گوییم، افراد بی‌حجاب باید هدایت شوند؛ اما با کسی که قمه و چاقو و چوب و چماق به دست می‌گیرد و به مردم حمله می‌کند باید به‌شدت برخورد کرد.

وی افزود: ما از سخنان روز جمعه خود عقب‌نشینی نکرده و عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد و بار دیگر اعلام می‌کنیم ناامن‌سازان جامعه که می‌خواهند در جامعه هراس ایجاد کرده و مردم را بترسانند باید زندگی آن‌ها ناامن شود.

 

اصلاح حجاب نیازمند اقدام فرهنگی و تذکر لسانی همگانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اما بحث بی‌حجاب‌ها این نیست که اگر کسی بی‌حجابی را ببیند، به او حمله کرده و بخواهد به زور چادر بر سر او کرده و او را مجبور به اصلاح روسری کند، بلکه در این موارد باید به تذکر اکتفا کرد؛ زیرا این تذکرها مؤثر است.

وی تصریح کرد: البته باید تذکر با زبان خوب و نرم و بیان شیوا و شیوه درست باشد تا هدایت شوند، «فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَیناً» خداوند به موسی و هارون می‌گوید حتی اگر می‌خواهید فرعون را هدایت کنید با زبان نرم و بیان شیوا با این صحبت کرده و هدایت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید جاذبه‌های ما در حد اعلی بوده و دافعه در حد ضرورت داشته باشیم، حوزه جاذبه خود را گسترده کرده و مغناطیس دیانت را حوزه سازی کنیم تا افراد جذب این حوزه شوند.

وی خطاب به فعالان عرصه عفاف و حجاب، اظهار کرد: از آدرس‌های غلطی که گاهی در رسانه‌ها و فضای مجازی داده می‌شود ناراحت نشوید، این موارد از اول تاریخ بوده است، هر گاه هر کسی خواسته قدمی بردارد عده‌ای که هنر نداشتند، هنر کوبیدن و تخریب خود را به منصه ظهور رسانده‌اند، چون هنر اثباتی نداشتند هنر سلبی را به کار گرفتند و این‌ها بی‌هنرترین انسان‌های روی زمین هستند، کسانی که خودشان کار مثبت نمی‌کنند اما اگر کسی کار مثبتی بکنند، او را تخریب می‌کنند.

 

رسانه‌های داخلی برای شبکه‌های بیگانه خوراک نسازند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این‌گونه افراد حرف درست را منحرف کرده و علیه فرد فضاسازی می‌کنند؛ اما نگران نباشید کسی که راه امامت و ولایت را برگزید خطرها و سختی‌های آن را هم به جان می‌خرد و این‌ها جزء لوازم راه است.

امام‌جمعه بجنورد همچنین خطاب به برخی مغرضان گفت: فضاسازی نکرده و آب به آسیاب دشمن نریزید؛ متأسفانه بعضی از خودی‌های ما یا خودآگاه یا ناخودآگاه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، من به فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی نصیحت می‌کنم که مراقب باشید برای بی‌بی‌سی و شبکه‌های خارجی خوراک درست نکنید، این هنر نیست که کسی برای دشمن خوراک درست کند، این کار جهادی و انقلابی نیست که شما خیال کنید اگر بی‌بی‌سی و من و تو و ایران اینترنشنال و ... خبری را برجسته و به جهان مخابره کرد شما پیروز میدان شده‌اید، این عین بی‌هنری است که کسی دشمن را علیه دوست تحریک کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
احسنت
مردم خوب جبهه باطل رو میشناسن و این دروغ ها برای اولین بار نیست
0
0